Siri, az új barát

Az élet mindig ad olyan helyzeteket, amiről érdemes írni, legalábbis bennem elindít egy gondolatmenetet. Az iphone telefonoknak lenyűgöző intelligenciájuk van. Még nekem, fiatalnak is már sok az egész. Itt van ez a Siri program, ami az embernek olyan, mint egy barát. Véletlen a neten ilyen videókra bukkantam, azért mondom, hogy véletlen, mert nem erre kerestem rá. Az emberek mit ki nem próbálnak a programmal, ostobábbnál – ostobább kérdéseket tesznek fel neki, amire várnak értelmes választ egy mesterséges intelligenciától. Őrület, el tudom képzelni, hogy valaki a fél napot a telefonjával beszélgeti el, a személyes kommunikációt teljesen megölte a dolog. Mellesleg le a kalappal, mert nagyon pontosan dolgozik, szépen felismeri a szavakat, mondatokat. Én azt is el tudom hinni, hogy valaki tényleg úgy tekint a Sirire, mint egy barátra, ha elveszítené ki is akadna. Régen a tamagocsi, egy gyerekjáték volt egy picit hasonló ehhez, sok fiatal nem tudott nélküle élni, mert úgymond virtuálisan nevelni és etetni kellett egy figurát. Volt belőle botrány is, hogy valakinek meghalt a kis „házi kedvence” és a fájdalomtól öngyilkos lett. Az iphone esetében is valószínűnek tartok ugyanilyen szituációkat. Persze engem is vonz a Siri, kipróbálnám, de alapjában véve időpazarlás lenne vele elbeszélgetni. Okosabb nem lennék, az idő pedig telne. Egy másik kérdés is felvetődik bennem ezzel párhuzamosan, hol a határ? még mi jöhet, mit találnak ki? Nekem már ez a beszélgetős program is sok(k), őszintén mondva. Hála isten, nekem most nincsen ilyen termékem, elég a facebook, ott is el lehet órákat lenni úgy, hogy észre sem vesszük. 

Szeretem az új kütyüket, dolgokat, de utálom, mikor valaki inkább otthon ül előttük, mint kimozduljon és a valós életben, valós személyekkel, barátaival találkozzon. Nem szabad hagynunk, hogy a technika elfeledtesse velünk a szociális énünket. 

TE MIT GONDOLSZ?!

