Egy hét Karácsonyig (Advent 4. hétvége)

Egy héten belül vagyunk, még soha ennyire izgatott nem voltam Karácsony miatt. Az idei Adventem remek, szép ajándék így decemberben, nagyon élvezem. Még soha ennyit nem írtam az ünnepről, a „felkészülésről”, de most ez az aktuális, így nem szeretném hiányolni. Tegnap este meggyújthattuk a negyedik gyertyát. Régebben közös családi program volt, amit nagyon jónak tartottam, mert legalább egy kis kohéziós erőt hozott az életünkbe.

A tegnapi napon bevásárlóközpontban csatangoltam a családommal, bizonyosan az év legrosszabb napját választottuk a vásárlásra, ha az embertömeget és az időpontot nézzük, de én szeretem, ha van valahol élet, nem tud zavarni a nyüzsgés, bár gyerekkel komplikáltabb a helyzet, mert még nagyobb figyelmet kell szentelni rájuk, könnyen el lehet őket hagyni a forgatagban. Biztos hatalmas forgalommal zárták a napot az üzletek, a parkolók is dugig voltak, lépésben lehetett haladni. Itt Angliában meg pláne, mikor 100 Fontok (több, mint 30.000 Ft) aprópénzek, el lehet tehát képzelni, hogy mennyi mindent megvesznek egymásnak az emberek szép összegekért. Délután pedig úgy döntöttem, hogy bejárom egy kicsit a belvárost, még utoljára a szeretet ünnepe előtt. Felkerestem egy tradicionális vásárt a London Eye közelében, számomra mondjuk nem volt hatalmas újdonság, mert Ausztriában többször volt szerencsém Weihnacht Markt-on vásárolni. Utána pedig sétára indultam a Temze parton, éjszakai fényében tudtam csodálni a Parlamentet, a Big Bent és a többi épületeket is. Nyugodtam kimerem mondani, hogy a mi rakpartunk szebb otthon, a Budai vár és Citadella kivilágítva nem hasonlítható a londoni látványhoz. A mi hídjainkban több a művészet és egyediség, a Lánchíd és Erzsébet híd egyszerűen maga mögé tudja utasítani az itteni társaikat, amik szürkék és kopottak (leszámítva a Tower hidat.) A folyó mentén haladva láttam még a Tate Modern-et, a Shakespeare színházat, a Nemzeti Színházat, egy 16. századi rekonstruált hajót is. Az időjárás szeles és hűvös volt, így örültem, mikor közel 2 órás mászkálás után a metrómegálló aluljárójában baktathattam lefelé. Este belenéztem az X-faktorba, de minek…

Ma pedig vasárnap van már. A fogadott lányomnak lesz délután a szülinapi bulija, lesz sürgés-forgás szépen. Kíváncsi leszek az egész partira, a többi gyerekekre.

Boldog vagyok, tartalmas hétvégét élhettem meg újra!

TE MIT GONDOLSZ?!

