Madame Tussauds (Advent 3.vasárnapja)

Madame Tussauds Viaszmúzeum, körkép: 

Advent harmadik vasárnapját is kipipálhatjuk a naptárban, rohamos léptekkel közeledik Karácsony. Idén szenzációs a készülődésem erre a nagy ünnepre. Már az ajándékokat rég beszereztem következetesen és praktikusan, nem csak az otthoni, de az angol családomnak is. A vásárlásra már nincs gondom, ne is legyen, mert így is szép összeget költöttem már el. Az élmény szerzésén van már a hangsúly, az örömöm és vidámságon, hogy lélekben felkészült legyek erre a csodálatos – családi ünnepre. Az első hétvégén Oxfordban jártam, a második vasárnapot a Hyde parkban majd a Harrodsban töltöttem, tegnap pedig a Madame Tussauds-ot céloztuk be. Nagyon készültem rá, de ahhoz képest pedig nagy csalódás volt. Szerencsémre fél áron tudtam belépőt venni, ami így is 14,40 Font volt. A reklámja és a híre nagyobb ennek a panoptikumnak, mint amit kapsz élőben, sajnos ezt kell mondanom. Én arra számítottam, hogy órákat fogok sétálgatva egy csomó híres ember között. Az eredmény pedig egy szűk hatvan percre sikeredett. A jegypénztárt elhagyva, rögtön Jim Carrey-be ütköztünk, de fényképezni elég esélytelen lett volna, mert az emberek ott lihegtek a nyakadban. Jó kezdés gondoltam, és most a hírességek világában fogunk majd kalandozni, megnézni a nagynevű embereket élőben. Az első termet nevezzük a főteremnek, itt kaptak helyet azok az emberek, akikkel jól eladható ez a kiállítás. Láthajuk a Beckham házaspárt, Angelina Jolit és Brad Pittet is. Leülhetünk Georgie Clooney mellé, Julia Robert is itt mosolyog ránk, Tom Cruise is itt áll napszemüveget viselve a fején. Nem szabad elfelejtenünk Di Capriot sem, vele is tudunk fényképet készíteni. Én kimondom, ennyi volt az egész Madame Tussauds felkapott része, a többi már csak egy kis hab, vagy időhúzás. Tovább haladva a filmes világba tekinthettünk be, a Karib-tenger kalózaiból volt elkészítve a díszlet Johnny Deppel, de ott volt nekünk még a hatalmas Schrek viaszbábunk, persze a Csingilinget se hagyjuk ki, de ki a fenét érdekelnek ezek, nem ezért fizettem! Egy kis pozitívumként azért a Schwarzenegger említeném. Ő tényleg olyan iszonyat magas, vaskos figura, mellette igazi kis pöttöm vagyok. A következő szakasz egy kis zenei világ, hát persze, hogy Michael Jackson, Freddie Mercury sem hiányozhatott. Utána egy kis szelet politika, különös tekintettel az angol miniszterelnökökre, nagyhatalmak vezetőire, mint Barack Obama, Putyin. A történelem nagy alakjai is képviselték magukat, mint Hitler a korábbi szovjet elnökökkel együtt. Itt aztán tényleg lezárult az érdekes dolog része a Madame Tussauds-nak. Egy horror terem is ki van alakítva, de engem az sem nagyon izgatott, nem az volt az érdeklődésem célpontjában. Meglepetésképpen zárásként nagy élményt adtak, egy kis angol taxira megformázott kabinba kellett ülni, ami vitt minket egy kört az épület belsejében, az England Estate világban. Kellemes zene szólt, miközben haladtunk az angol történelem évszázadaiban, videózni és fényképezni nem lehetett, így nem tudom visszaadni azt, ami láttam és átéltem. Az alap teljesen olyan volt, mint a Cadbury csoki gyárban a Cadabra út. Legvégezetül pedig az ajándékboltban kötöttünk ki. Néhány gondolat még zárásként az egészről. Az Királyi párral, Barack Obamával úgy lehetett fényképezkedni, hogy fotós csinálta a képeket, amit utána meglehetett jó pénzért vásárolni. A kiállítás közben édességbódékkal próbáltak, még több pénzt kiszedni az emberekből. A személyzettel azonban nem volt gond, nagyon kedves volt mindenki, szimpatikusnak találtam őket. Furcsáltam, hogy szegény Elvis Presleyt a kijárathoz rakták, mint egy utolsó kis senkit. A viaszbábuk is tökéletesen voltak kidolgozva, rendkívül életszerűnek tűntek az emberek, tényleg remek munka egy-egy darab.

Jól éreztem magam, tetszett, amit láttam. Tudtam fotókat készíteni híres emberekkel, ez mind remek volt. Sajnos azonban továbbra is azt állítom, hogy az ár-érték arány nem megfelelő, én 28.80 Fontot (közel  10.000 Ft-ot biztos nem adtam volna ki érte), így azonban, fél áron még talán elment. A kiállítás Top listás attrakciója Londonnak, ami 250 éves már idén, többet is adhatott volna számomra… Persze, aki nagy rajongója valakinek, imád valakit, meg tudom érteni, hogy nagyobbra fogja értékelni az egész Viaszmúzeumot. 

TE MIT GONDOLSZ?!

