E-reader

Nem telik úgy el egy nap, hogy ne látnám legalább egyszer az Amazon áruház reklámját az E-reader-ről. „A kisebb, vékonyabb és jobb, mint valaha” a termék tulajdonságai, 89 Fontért meg lehet már vásárolni. Igazi kasszafogás Karácsony előtt, de nem hiszem, hogy ezek a drága angolok aztán annyit fognak olvasni, csak pusztán szükségük van erre a termékre, mert miért is ne. Mindenkinek van, miért nekem ne legyen? Aki pedig Karácsonyra valami kütyüt akar venni, jó választás,(mert az angol háztartások többségében már minden van, Wii, mosógatógép, turmix stb,) még egy valami elfér alapon. Erről az áruról az érettségim jut eszembe. A magyar irodalom írásbeli vizsgán az érvelés résznél, támogatni vagy ellenezni lehetett a nyomatott médiát az e-médiával szemben. Már nem emlékszem melyik álláspontot képviseltem, csak azt tudom, hogy ez remek témakör volt. Ilyen dolgokról beszélni pofon egyszerű, kisujjból megírtam az egész esszét. Ha egyetlen órát nem ülök végig a négy év alatt, akkor is 5-ös lett volna ez a része az érettségimnek. Ilyen egyszerű, szerencsésnek éreztem magam abban az évben. Mintha az én számba adták volna a témát, a gondolataimba láttak volna. Én azért sokkal szívesebben olvasok egy nyomtatott könyvet, mint egy word dokumentumot. Szeretem a kezemben érezni a tárgyat, lapozgatni az oldalak között, visszaolvasni valamit, nézegetni az illusztrációkat, nem pedig egy X colos kijelzőt fogni a kezemben. Én még nem érzem magam elég nyitottnak arra, hogy hosszabb terjedelmű műveket monitor előtt olvassak el. Tény, hogy friss információkat, híreket internetes portálokról szerzek, tehát azért használom az e-olvasást, de nem órák hosszat és egész nap.

A lényege az egésznek, hogy egy jó marketing kampánnyal hogyan lehet eladni olyan dolgokat az embereknek, amire talán nincs is szükségük, csak megkívánták a reklám alapján. Ez az E-reader nagyon jó példa erre, kíváncsi vagyok, hány millió darabot adnak el csak most december hónapban, Karácsony előtt. Az Amazon cégnek ez egy fajta gyors profit növelés az új év előtt, egy kis statisztikai javító eszköz. 

TE MIT GONDOLSZ?!

