Londoni, adventi vasárnap

Már bőven az adventi időszak derekán járunk. Idén az Advent különleges a számomra, de annál csodálatosabb. Engem az idei éve csupa meglepetéssel várt, még a legmélyebb álmaimban sem gondoltam volna ennyi szépet, s lám megadatott. Az első hétvégén Oxfordba tettem kirándulást a lányokkal, remek egy nap volt, tényleg. Most pedig a belvárosban csatangoltam. Az egyik internetes közösségi oldalon találtam ajánlóként, hogy a Hyde parkot ilyenkor érdemes felkeresni, mert különleges élet költözik bele. Egy karácsonyi, Mikulás vidámpark kell életre benne, a Winter Wonderland. Sok mindenre fel lehet ülni, kipróbálni, de a hagyományos karácsonyi vásár is helyett kapott. Hiába, egyre több a külföldi, aki igényli a saját hagyományait, így szépen ezek a dolgok becsorognak az angol kultúrába is. Képviseltette magát Németország is, de szerencsére magyar standdal is találkoztunk. Délben volt a nap csúcspontja, mikor májas hurkát ettem hazai savanyúsággal, persze a hungarikum, a pöttyös túró rudi sem hiányozhatott. Így tudom igazán csak értékelni a magyar konyha sajátosságait, ha terjesen kimarad az életemből hónapokra.

Egy kis Winter Wonderland forgatag, videó:

Jó két órás csatangolás után a Harrods felé vettük az irányt. Az üzlet a luxusmárkák birodalma. Hatalmas egy épület, amiben egy igazi labirintus húzódik meg. Nem úgy vannak a boltok, hogy kirakat, hanem ilyen standokból áll az egész, amik között sétálva lehet haladni. Az eladók pedig kosztümben, öltönyben szépen felöltözve és mosolygósan fogadják az embert. A minőség az eleganciával is párosul. Eszméletlen nagy tömeg volt, az épületbe belépve szó szerint sodort magával az áradat, vitt beljebb. Keresztbe, kasul mászkáltunk a jobbnál jobb márkák között, míg végül a második emeleten a Harrods shopra bukkantunk. Minden, amin az áruház neve és logója rajta van, viszik, mint a cukrot. Így tudják az emberek bizonyítani, hogy itt jártak, vagy esetleg ajándékba adják a családtagjaiknak a dolgokat. A Karácsony keze is benne lehet az embertömegben, sorban állás volt, türelmetlenkedni hiábavaló lett volna. Olvastam az internetem, hogy egy jó napon akár 300 ezer ember is megfordul az épületben, az már egy kész hadsereg! A harmadik emeleten igazi kis ritka galériába botlottunk, híres emberekről képek, amiket dedikáltak is. Láttam Michael Jackson, Tom Cruise, az amerikai elnökök aláírását is. A lelkes gyűjtő, rajongó már olyan 1500 Fonttól haza tud vinni egy – egy ilyen képet, persze ha szépen ki van tömve a zsebe. Nekem nagy újdonság volt látni ezeknek a világhíres embernek a kézírását. Egy kicsit tovább haladva, a modern kor egyik nagy üzletére bukkantunk, minden, ami Harry Potterrel kapcsolatos. Az eladók természetesen talárban. Vásárolhatunk posztereket, varázspálcákat, zászlókat stb, ha éppen erre vágyik valaki. Számomra ez a Harrods egy kicsit olyan hihetetlen kategória volt, a világmárkák krémjei, az árak, a méretek, hát extázist okoztak. Magyarosan mondva: megér egy misét ez is.

A késő délután további részében a Piccadilly Circus felé utaztunk, a Chinatown-ban sétáltunk még egyet. Itt aztán kaphatunk kínai fűszereket, kekszeket, mindent. Az éttermekben pálcával ehetünk.

Zárásként beugrottunk egy kávézóba valami különlegességet inni. Ez a vasárnap nagy doppingszer volt az életemben, egész nap pörögtem, mosolyogtam, minden egyes pillanatát élveztem Advent második hétvégéjének. Leírhatatlan, örök emlék az életemben. 

TE MIT GONDOLSZ?!

