6 hónap mérlege (angliai életem)

Mai nappal kerek fél éve már, hogy Angliában élek. Idén életemben először sikerül tehát többet töltenem otthonomtól távol, mint valaha életemben. Nem zavar, valahogy megszoktam már a helyzetet. A honvágy leküzdésének a legjobb módja, ha nem azon agyalunk, mi lehet otthon, hanem előre gondolkozunk vagy programokkal kötjük le a figyelmünket. Bár be kell vallanom, hogy így Karácsony előtt bizony sokan hiányoznak, az ember a barátait nem felejti el soha, az emlékek itt élnek a szívemben, amik mosolyra húzzák arcomat, vagy éppen boldogságkönnyeket csalnak a szemembe. Köszönöm szépen mindenkinek, aki távol van tőlem, ám gyakran meglep egy-egy érdeklődő levéllel, ami azt jelenti, hogy nem felejtett el! Ezek a dolgok a legcsodásabbak az életemben, nem érzem magam egyedül, még ha csak virtuálisan is látom a számomra fontos embereket!

A fél évemre vetítve szeretnék egy kis statisztikát készíteni. Az első, ami rögtön eszembe jut a túró evés, még soha ennyi idő alatt ennyi túrót nem sikerült ennem, hetente legalább fél kilót elfogyasztok, bár azt tegyük hozzá, hogy az angol cottage cheese meg sem közelíti az otthonit! Ha már ételeknél járunk, akkor rekordot döntöttem a félkész ételek elfogyasztásában is, még ennyi mirelit dolgot nem ettem, mint az eltelt 6 hónap alatt. Az olyan ennivalók, amiket csak be kell rakni a sütőbe és kész. Ez kicsit borzasztó dolog, mert így a frissen készült ételek aránya viszont jelentősen visszaesett a táplálkozásomban. Mondhatni 0 ml levest ettem, itt egyáltalán nem népszerű dolog! Ha a bevitt kalóriákat nézzük, akkor nagyon rossz a helyzet, több tésztát és szénhidrát gazdag tápanyagot ettem, mint fehérjéket. Ez a testsúlyomban is meglátszik… Otthon hiába eszünk jó kis nokedlit, ami tömény szénhidrát, de eszünk hozzá jó sok husikát, ami rögtön ellensúlyozza a dolgokat, ez itt teljesen kimaradt. Továbbá az étkezési idők is rosszak, mert este 7 után van a vacsora, amire az otthoni életemben nagyon ritkán volt példa!

Utazásra sem költöttem annyi pénzt még soha, mint itt. Hetente x ezer forintokat utazom el, ha kirándulni akarok, akkor ez az összeg többszörös. Az utazás drága dolog Angliában, bár tegyük hozzá, hogy adnak színvonalat azért a pénzünkért cserébe.

Egy nagy pozitív dolog viszont a nyugodtabb és stresszmentesebb élet, a szervezetem jól érzi magát, van időm egy csomó mindenre. Napközben tudok sétákat tenni a parkban, csavarogni a városban, amire otthon nem volt lehetőségem.

A másik hasznos dolog, hogy soha ennyi házimunkát nem végeztem még, mint itt. Soha ennyi mindent nem csináltam még a konyhában, mint az eltelt hónapokban. Megszerettem a főzést és sütést, szeretek kísérletezni, nem mumushely többé az életemben a konyha!

Ami pedig a legeslegfontosabb, hogy SOHA ennyit nem beszéltem még angolul, mint idén. A több mint 10 éves nyelvtanulás semmi ahhez képest, amennyit itt tudom gyakorolni napról-napra ezt a világnyelvet. Bár ennyi rengeteg nemzetiséggel sem éltem még ilyen közelségben, mint itt!

A táplálkozásra azt mondanám, hogy nagyon negatív, de a többi pedig hihetetlenül pozitív változást hozott a 2011-es évemben. Végeredményben megérte ez a 6 hónap is nagyon már!

TE MIT GONDOLSZ?!

