Oxfordi kirándulás (Harry Potter nyomában)

Szeptember elsején a buszon utazva megismerkedtem két magyar lánnyal, akik közül az egyik itt Londonban, míg a másik Oxford mellett lakik. Persze érkezésem után a letelepedésen volt a hangsúly, a bátorság gyűjtésén, hogy egyre magabiztosabban tudjak közlekedni és mozogni, de már az óta eltelt pár hónap, szóval itt az ideje, hogy kicsit kirándulgassak is. Felvetődött az ötlet, hogy menjünk el Oxfordba, hiszen ez egy híres és nagy történelmi múlttal rendelkező város. Itt az ilyen utazást érdemes jó előre megtervezni, mert időben történt vásárlás esetén a National Express buszaira akár fél áron is tudunk jegyet venni, ellenben az utazás megkezdése előtt fél órával jó drága már. Ebben hasonlít a légitársaságokra a cég, az ár függ az utazás idejétől, napszaktól, előre vásárlástól is. Itt nem történhet meg az a helyzet, hogy távolsági buszokon valaki álljon, vagy egyszerűen több utas legyen, mint ülőhely, mert az elektronikus rendszer megakadályozza ezt. Magyarországon vasárnap délután Székesfehérvár és Pest között pedig heringjáratok szoktak lenni, csomó álló fiatal, itt ez egyszerűen kizárt. A csajokkal folytatott egyeztetést követően a választásunk vasárnapra esett, mert az nyugisabb és talán mindenki szabadabb is. Jó döntést hoztunk, mert gyöngyőrű időt tudtunk kifogni, már inkább tavaszias érzést árasztott, mint Karácsonyit. A fűtött buszon utazva és nézve a legelő bárányokat a napsütésben, úgy éreztem magam, mintha április hónapban lennék. Londonból haladtunk a vidék irányába, hát összehasonlíthatatlan a kettő. Ez a nagyváros rohanó és kapkodós, zsúfolt üzletekkel teli, míg Oxfordban minden sokkal nyugodtabbnak és lassabbnak tűnt. A népszerű Primark üzletben sem taposták egymást a vásárlók, kellemesebb és szellősebb volt a légtér.

Én az egész napos császkálást úgy éltem meg, hogy a történelem múltjában sétálok. Nem azt nézem, hogy jé, itt egy csupasz ház, hanem, hogy itt mik történhettek, királyok is itt jártak, itt tanult a híres X és Y, így sokkal értékesebbnek találom a dolgokat. Oxford pedig ugye egy modern kori látványosság is, hiszen a világhíres Harry Potter regény is ide köthető. Itt is voltak forgatások. Én a vasárnapi nappal a Harry Potter nyomát követtem, kerestem azokat az épületeket, amik hasonlítanak a filmben szereplőkre. Aki nagy híve J.K Rowlingnak, kötelező látnivaló ez a város! Szép, tiszta és rendezett, több száz éves collegekben tudnak tanulni itt a diákok, igazi régi ám ugyanakkor fiatalos is az egész. A másik részről pedig minden megvan, amire az embernek szüksége lehet. Igen, ott is tudnék lakni, sőt hosszútávon jóval előnyösebb egy ilyen vidéki város, mint ez a zajos London.

Egy újabb álmom vált valóra, 2011 adventjének első vasárnapján ide is eljutottam, egy évvel ezelőtt még reménykedni sem mertem benne, hogy itt leszek és lám! Rettenetesen boldog vagyok, megadtam magamnak a karácsonyi ajándékot, ennél szebb utolsó őszi hétvégét el sem tudtam volna képzelni! Nagyon szépen köszönöm!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

