A legjobb “barátunk”

Tegnap délután utaztam hazafelé a nyelviskolából, a buszon ülve figyeltem az angliai fiatalokat, és nem nagy meglepetésemre jó páran a mobiljukat nyomkodták, valaki zenét hallgatott, de láttam olyan lányt is, aki aktívan chatelt. Igen, meg lennénk halva internet és mobiltelefon nélkül napjainkban. Nem tudunk nélküle létezni, én már múltkor mondtam is egy lánynak a suliban, hogy a mobilunk és a laptopunk a legjobb barátunk. Mindenhova magunkkal visszük őket, nem lépünk ki nélkülük a lakásból. Mellesleg pedig vigyázunk ezekre a dolgainkra, legalábbis többnyire. Jobban babusgatjuk, mint a szeretteinket, többet töltünk el velük, mint családtagjainkkal, rettentő nem? Jelenleg, mivel külföldön élek, az én esetemben érhető a lógás a laptop előtt, mert itt társalgok a közel 2000 km-re lakó barátaimmal, ismerőseimmel, anyukámmal. Ha viszont otthon élnék, szégyen lenne a személyes kommunikációt, valós élmények szerzését felcserélni a virtuális térre. Elhanyagolhatatlan tényező az internet, pár napot távol vagyunk tőle és már kétségbe vagyunk esve. Minden nap használjuk a netet, böngészünk, facebook-n vagyunk. Én nem tudom elképzelni már, hogy a mai fiatalok miket írogatnak ki, értem én a 15-16 éves korosztályt. Gondolom, sokan tesznek ki állapotfrissítéseket az aznapi óráikról, tanárokról, dolgozatokról, aztán az osztálytársaik pedig bekommentelnek rá, vagy éppen like-olják. Egy ilyen eset megjárta már a netet, mikor is egy ifjú hölgy büszkélkedett, hogy a suli helyett vásárolgatni volt, ám nem vette tekintetbe, hogy a tanára is használja a közösségi oldalt, aki beírt neki, hogy akkor várja majd a korrekt igazolást a hiányzásról! Itt tartunk, hihetetlen! Nekem 15 évesen még mobiltelefonom nem volt, pont az a generáció vagyok, akiknél ez divatba jött. Az általános iskolai ballagásra az osztály 80%-a telefont kapott, akkor a Nokia 3310-es ment nagyon, gondolom az ár-érték arány miatt, mindenkinek az volt, szó szerint. Nem volt még ennyire egyéniségre szabva és megszínezve a külsője a mobiloknak. Most már csak nevetünk ezen, pedig akkor milyen menőnek számított…

Nem vagyok jós, nem tudom, mit fog hozni a jövő, az én gyerekeimnél mi lesz majd? De biztos lesznek még nagyon meghökkentő és érdekes csúcstechnológiás találmányok. 

TE MIT GONDOLSZ?!

