Karácsony előtti körkép

Már többször említettem, hogy szeretek a főnökasszonyommal vásárolgatni menni. Egyrészről érdekes dolgokat látok, új részeket fedezek fel Londonban, a másik pedig, hogy olyan boltokba is be tudok menni, ahova normális esetben nem. Értem én úgy a helyzetet, hogy látom kívülről ez egy nagyon elegáns bolt, ahol az eladók is kosztümben is vannak, nyilvánvaló, hogy így diákként nem vagyok oda való, nem vásárlási szándékkal lépnék az üzletbe. Így azonban őt követve jobbnál-jobb helyekre bejutottam már. Szeretem a Bentall centre-t, mert annyi féle mindent meg lehet vásárolni, a legpraktikusabb dolgoktól kezdve, a legkisebb kis bizsuig mindent találunk. Kellemes és pozitív légkörrel is rendelkezik, jó benne az időt eltölteni. Nálunk vannak otthon, mondjuk Pesten hasonló centre-k?

A következő dolog, ami roppant mód tetszik, a boltok választékai. A legkülönbözőbb színű és fazonú, márkájú ruhák között tudunk egyéniségünk és pénztárcánk szerint válogatni. Színes és jó anyagú, kellemes dolgokat tudunk vásárolni magunknak. Nyugodtan állítom, a magyar boltok, Magyarország gyerek cipőben jár Angliához képest az üzletek terén. Persze, mondhatjuk, milyen drága London…, de ellenpéldaként megemlíteném a Primark nevű üzletláncot, ahol trendi és szép cuccokat lehet venni, felsőket már 3-4 Fonttól, nadrágok 8 Fonttól vannak, az pedig nem egetverően sok! Nem értem egyébként, hogy ez a bolt, miért nem tette be még lábát Közép-Kelet Európába, szerintem sikere lenne, ilyen árak és minőség, kínálat mellett biztosan.

Folytatva a sort még megemlíteném a John Lewis-t is, aminek karácsonyi reklámja már bejárta a Facebookot, sikert aratva, legalábbis Magyarországon ezt tapasztalom. A legjobb reklámként emlegetik nálunk. Hiába, ez is egy igen igényes és finom, elegáns és hatalmas üzlet, ahol megint mindent egy helyet meg tudsz kapni, bármi legyen is az! A reklámja pedig tovább erősíti az imázsát, még olyan országokban is, ahol nincs is jelen, mint nálunk.

Íme a videó, a legjobb karácsonyi reklám 2011, John Lewis (Anglia):

A karácsonyi roham már elkezdődött, indul az év legforgalmasabb időszaka, a dömping a boltokban…

TE MIT GONDOLSZ?!

