Londoni vásárlás

A hét elején már elhatároztam, hogy szombaton teszek egy sétát a belvárosban. Napsütéses időt ígértek a BBC előrejelzésében, kettő az egyben, D-vitamin felöltődés sétával és információgyűjtéssel egybekötve. Hiába élek Londonban, a belváros másfél órás utazást jelent nekem. Szerencsére roppant jó a tömegközlekedés, metróval a forgalmasabb és ismertebb helyeket pikk-pakk el lehet érni. Minden ki van táblázva, ha tudsz olvasni, bárhova eltalálsz. Ha még olvasni sem sikerül, mindenhol van biztonságőr, információs pult, bátran lehet érdeklődni, mert segítőkészek. Én a google mapot használom az utazásaim megtervezéséhez, eddig elégedett is vagyok vele, gyönyörűen felvázolja a program az útvonalat, időt, hajszálpontosan megadja az utazás idejét is.

Tegnap reggel 9 óra után nem sokkal már a buszon ültem, majd fél 11 magasságában a Temze parthoz érkeztem. Egy kellemes és rövid séta a Trafalgar térre, ahol a Nemzeti Galériát kerestem fel. Ingyenesen látogatható, így érdemes kihasználni és kalandozni az festészet évszázadaiban. Igényesen és szépen van összeállítva a kiállítás, korokra és festőkre koncentrálva. Én nem vagyok egy túl nagy festménykedvelő, de a híresebb képek között sétálni még nekem is élmény volt. A következő állomásom a Piccadilly Circus volt. A hatalmas tömegen és a kivetítőkön kívül nincs sok érdekesség a téren, mégis milyen híres. Városlátogató turistáknak tudom ajánlani a Cool Britannia boltot, ami közvetlenül a térnél van, itt aztán mindent meg lehet venni, ami angolos és angol mintás. Regent úton sétáltam tovább az Oxford út irányában. Rengeteg féle elegáns boltba ütköztem, Ferrari üzlet, az Apple bázis, ahol természetesen fekete zászló lenget, illetve minden alkalmazott fekete ruhában volt. Jobb oldalon pedig a szemem szúrta ki a játéküzlet, mivel már elindult a karácsonyi elővásárlás, volt tömeg szépen. Négyemeletes üzlet, itt aztán mindent meg tudunk vásárolni, ami játék. Interaktív is, mert sok mindent ki lehet próbálni, az eladók pedig lelkesen segítenek, mutatják be a különböző kütyüket. Nekem élmény volt, a gyerekkorom ilyen szempontból nagyon szegényes volt, mert egyrészt nem volt rá lehetőség és pénz sem, hogy rengeteg klassz játékom legyen, így most felnőttként csorgatom a nyálam utólag. A szemem legeltetem a csodálatos és aranyos dolgokon. Egy kis érdekesség, a Kate-t és Vilmost megmintázták barbi formájában, amit meg tudunk vásárolni, hát mindenki maga döntse el, hogy giccses vagy szép-e.

Aztán végre elértem az Oxford utat, ahol a Nike Town-ben vásároltam egy cipőt, majd egy ruhásboltot is felkerestem. Ez egy híres vásárló utca, tele turistákkal és nincs olyan márka, aminek ne lenne üzlete itt, vagy a közelben. Emberáradat volt a járdán, teltház, mindenki táskákkal mászkált, volt élet és pezsgés rendesen. Az eredeti tervemmel ellentétben visszasétáltam a Temzéhez, mert a Trafalgar téren Rally Fan rendezvény volt, abba is egy kicsit bepillantottam. A belvárosban pedig egy forgatásba is ütköztem. A gyalogoshídon átsétáltam a túloldalra, csodálva a folyót, a rakpartot és a távoli üzleti negyed látványos épületeit.

Nagyon szeretek itt élni, szeretem, hogy ez az otthonom pillanatnyilag. Mérhetetlenül boldog és hálás vagyok, hogy itt lehetek!

TE MIT GONDOLSZ?!

