Jó látni

Jó látni, hogy a körülöttem lévő emberek, rokonok, mennyit
nőttek az eltelt években. Mikor még kicsi voltam, mindig olyan nagy áhítattal
néztem fel az unokatesóimra. Milyen magasak, milyen szépek, milyen okosak,
hiszen már főiskolások, egyetemisták voltak. Olyan nagy dolognak számított
számomra, hogy felsőoktatási intézményben tanulnak, mint valami csoda.
Rettentően büszke voltam rájuk, hogy ők a rokonaim, és már mit el nem értek. Én
még akkor kisiskolás voltam, természetes volt tehát, hogy nagyra értékelem
őket. Hirtelen elröppentek az évek, és most itt állok. Már megnőttem, sőt
majdnem olyan magas vagyok, mint ők. És már nem is tűnik olyan elérhetetlen
dolognak egy főiskola vagy egyetem. Hasonló utat taposok most, mint amit akkor
ők. Most már fordított a helyzet, a fiatalabb ismerőseimet pásztázom mindig,
mennyit változtak az eltelt hónapokban míg nem találkoztunk. A kislányból
szinte már felnőtt nő lett, a fiúk hangja mutálni kezdett, gitároznak és
dobolnak az általuk alakított együttesben. Néha már meg sem ismerem őket az
utcán, nem azért mert bunkó akarok lenni, csak egyszerűen olyan mások lettek
hirtelen. Mintha most lett volna, hogy együtt homokoztunk nyáron a hőségben
kint, vittek minket a Balatonra fürdeni, vagy csak bringáztunk a városban keresztül
kasul. Nem, most már mindenki a saját útjait járja, meg van mindenkinek a hobbija,
magánélete, saját barátai, így ezek a közös szabadidő eltöltések az évek
előrehaladtával szépen elmaradoztak. Jó néha azért összejönni, beszélgetni, de a
régi akkor sem fog már visszajönni soha, csak a szép emlékek maradnak meg
bennünk örökre…

TE MIT GONDOLSZ?!

