Utazás kiállítás és vásár

Én, mint a jövő turizmusban dolgozó szakembere…, na jól van,
ezt hagyjuk.

Szóval, mint idegenforgalmat hallgató diák kutya kötelességemnek
tartom, hogy meglátogassam az évente februárban megrendezésre kerülő Utazás
kiállítást és vásárt. Két évvel ezelőtt ugyan még azt sem tudtam eszik-e vagy
isszák, mi a csuda lehet ez a rendezvény. Tavaly azonban már kezdtem képben
lenni. Az „utazáson” belül nem kell rögtön arra gondolnunk, hogy csak külföldi
országok, illetve cégek lesznek, mert nem így van. Igaz azonban, hogy
hangsúlyos helyen van a kiutaztatás, és sok kiállító van a legnagyobb pavilonban,
de szerencsére a hazai városok is szépen képviseltetik azért magukat. 4 részből
állt a maga a rendezvény: A, D, G, F pavilonok. Az A-ban kezdtük a
külföldieknél, igazából a tengerpart érdekelt engem jobban, így ilyen
országokat, és utazási irodákat kerestem meg. Jelen volt Tunézia, Törökország,
Ausztria, Görögország (mint kiemelt vendég idén), Indonézia, Jamaica, Szlovénia,
Horvátország, Csehország, Japán (mint új desztináció) és még lehetne folytatni
a hosszú sort. Én hiányoltam azonban Németországot, Franciaországot is. Minden
kiállítónak igényesen berendezett hívogató standja volt, ami tükrözte a
marketingjüket is, hogy milyen korú csoportokat, és milyen turizmussal kívánnak
meghódítani. A Mávnak, Maharnak, Budapest Airways is szépen berendezett helye
volt kialakítva. Mindenki megmutatta miben jó, pl japánok origamiztak, a görögök
gyrost sütöttek, az indonézok pedig tradicionális ruhában táncoltak. Mire
mindezt végignéztük már fél 1 is volt. Aztán következett a D pavilon, belépve a
borrégiók különböző pincészetei invitáltak minket kóstolóra, jobbra a színpadon
vidéki lakodalmas vőfélyes bemutató volt, balra pedig a mamik gyúrták a rétestésztát.
Terjengett a levegőben a sült kolbász, pörkölt finom illata. Igen, ma nem
igazán számolta senki a bevitt kalóriákat, a lényeg az volt: finom legyen és
magyaros. Beljebb haladva a magyar kézműves mesterek munkáit csodálhattuk meg,
illetve nézhettük meg őket munka közben is. A csuhé bábú készítők, mézeskalács
festők, tojás patkolók és díszítők, varrók, hímzők, kerámia festők, fafaragókon
át mindenki képviseltette magát. Engem meg különösen is érdekelnek a kézműves
remekek, itt most mindent közelről meg is tudtam figyelni. Következő rész: G
pavilon a magyar városok, szállodák, régiók mutatták be vonzerejüket,
turisztikai és kulturális értékeiket. Idén a kultúra éve van Magyarországon, ez
alkalomból ezt próbálták inkább kihangsúlyozni. Sok szép hely van tényleg
nálunk, arra kell rájönnünk, de mégis nem tudják olyan jól eladni nekünk. Nem
tudnak minket fiatalokat annyira megtalálni a vidékiek a marketingjükkel, meg
talán a mediterrán tenger menőbb is…  A
folytatásban szakképző iskolákkal ismerkedhettünk meg, akik vidéki standokat
rendeztek be, mint szénás szekér a pusztában, kakasok és tyúkok a kazalban,
olyan igazi magyaros vidéki hangulat uralkodott ott. Még egy régi parasztház
belsejét is korhűn mutatták be a díszletekkel és bútorokkal. Jó volt kicsit
jobban megismerni a kis hazámat úgy gondolom. Persze a nap folyamán rengeteg katalógust
is sikerült összegyűjtenem, amiknek átmazsolázgatása még majd most fog
következni. 5 órát simán el tudtunk tölteni a Hungexpo területén, de minkéképpen
megérte a kirándulás. Bárki jól tudja magát a rendezvényen érezni, úgy vélem,
és meg tudja ismerni jobban Magyarországot, vagy más országokat közelebbről. Majd
jövőre ugyanitt ugyanakkor…

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s