Reklámok

Naponta butítanak minket, és befolyásolni akarnak minket a reklámok.
Észre sem vesszük, de a tudatunk mélyén „nyomot” hagynak bennünk, és hatnak
ránk. Léptem nyomon egész nap hirdetésekbe botlunk. Kocsival, gyalog haladva a
plakátok tömkelegével találkozunk. Rádiót hallgatva, akaratlanul is becsúszik
egy-két reklám. Úgy vagyunk vele, csak pár perc, aztán újra jön a zene, talán
oda is figyelünk rá. A Tv a legdurvább ilyen téren, ha szeretném, ha nem, fél
óránként legalább meg kell, hogy nézzük a hirdetéseket. Mennyire hangulatromboló
már, hogy lázasan koncentrálunk egy filmre, és pont beüt a „krak”,
félbeszakítják azt legalább 5 percre. Bosszantó tud lenni, valljuk be őszintén.
Hiába kapcsolunk át azonban, a másik kereskedelmi csatornán is richtig, hogy éppen megy a népbutítás. Mintha összebeszélnének ellenünk…A Best of reklámjaim
(vagyis amitől fel áll a szőr a hátamon, annyira irtózom tőlük):

1. helyezett a
hitelreklám Karácsonykor. A kislány játszik a szobában, széthullott párnatollak
röpködnek szerteszéjjel, és bejön egy úr a képbe, még a Karácsonyfa is félre dől a helyéről, kialszanak az égők is. Váratlan helyzete adódna?, a hitel
megoldja…A szeretett ünnepét használja fel a profit növelésére a bank. Kicsit undorító
lett, őszintén.

2. helyezett: 2 kisgyerek játszik az udvaron. A játék az, ki
tudja jobban összekenni a ruhát, anyu had örüljön címszóval. Na majd ezt mossa
ki!, hihi. Paradicsomot nyomnak szét a ruhán, majd sárral és gyomnövénnyel
elkenegetik. Roppant boldogok az eredményt látva. Szánalmas…

3. helyezett:
Emese sorozat. Egy irritáló, csúnya lány feltűnése a képernyőn. Borzalmas, és
milyen jeleneteket írnak neki… Motoros pasi, rinyálós taxi sofőr. Egyet viszont
biztos elértek vele, kevés olyan ember van, aki ne tudná egy bankhoz kötni
Emesét. Negatív (nagyon idióta) reklámokkal ugyan, de elérték a „hírnevet”. A
borzalmak mellett azért akad, egy-két nagyon frappáns hirdetés is. Talán az
autókról a kis reklámok, amik fantasztikumnak hatnak, lenyűgöznek minket. Megfigyelhető
tény viszont, hogy a családos jelenetekkel akarnak leginkább ránk hatni. Az
idilli kép, ahol anyu, apu, kislány, kisfiú együtt van, és éppen pudingot
esznek, vagy boldogok a felvett hitel miatt.

Nem tudni, milyen mértékben hatnak
ránk a látottak-hallottak, egy biztos, legyünk körültekintőek, ha vásárlunk valamit. Nem mindig a
legolcsóbb a legrosszabb, és nem a legdrágább a legjobb.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s