Dátumok

Mindenkinek vannak furcsa dolgai, amikre különösen „allergiás”,
főleg ha tudomást sem vesznek róla. Mindenkinek van valamije, amit fontosnak
talál. Valaki a kocsi, számítógép, mobil típusokat keni-vágja. Én a dátumokkal
vagyok így, nem az, hogy olyan sok mindent megjegyzek, de vannak olyan
időpontok, amelyek mély nyomokat hagytak bennem, kitörölhetetlenné válnak, zsíregeimbe
szívódtak. Mikor, hol voltam, milyen volt az időjárás. Lehet butaság a múlttal törődni,
kit érdekel már, mi volt 1 évvel ezelőtt ilyenkor…Én úgy vagyok vele, hogy
rossz pillanataimban roppant jó felidézni az örömteli pillanatokat, és jó
mosolyogni rajtuk. Újra azt érezni, nyár van, meleg, minden mesés… A 2007-2008  tavaszig terjedő időszak az, amire nagyon
tudok emlékezni. Egy példa: 2007. augusztus. 23-án (másnap már szüret volt
itthon!) csütörtökön délután bementem a városba olyan 4 óra tájban. Forró
napsütéses idő volt, a fehér nyári egybe részes ruhám vettem fel (amin pillangó
minta van), a kék karkötőm volt rajtam, illetve a vajszínű kis szandim. Beültünk
a Kávészínházba, a teraszra a korlát mellé, ahonnan jól lehetett látni a
Romkert mellett elsétálókat is. Ice teát és ásványvizet ittunk, majd a Fő utcán
sétáltunk végig egészen a Vidámparki tóig. Tovább nem mentünk, leültünk egy
padra és csodáltuk a víztükröt, a madarakat, s közben beszélgettünk. Szépen
tova röppent az idő, az idilli hangulatból a távolban cikcakkozó villámok billentettek
ki. Jó lenne visszafelé indulni, mert valami itt nagyon készülődik…A jóslat
bevált, a Plazához érve már nagyon erős szél fújt, és csapkodott az eső is. Végre
elértük a piactérnél parkoló autót, haza lettem fuvarozva. Az mennybolt már teljesen
háborgott, még jó 11 óra is elmúlt mire kezdett kicsit csendesedni az égi
áldás. Őszintén, nagyon kellemes visszaidézni, azt a napot.

A tavaly január 12-ével is hasonlóképpen vagyok. Szombat
volt, és nem volt ilyen fagyos, kemény idő. A kis felsőmben, és vastagabb
kabátomban szó szerint melegem volt. Egy éve tapasztaltam azt meg, milyen ha az
embernek nagyon kedveskedni akarnak. Konkrétan milyen fantasztikus, ha neked ebédet készítenek, főleg ha egy barátod főz rád. És még lehetne
folytatni a sort. Kár, hogy mennyei pillanatok hamar elröppentek, és csak  emlékeink részét képezik már. A ma, már a holnap múltját fogja jelenteni csak…

 

TE MIT GONDOLSZ?!

