Karácsony

Itt a Szenteste. Feldíszítjük a karácsonyfát, alárakjuk
ajándékainkat, és ünneplünk szeretteinkkel. Ez így egyszerűnek hangzik, pedig
sokszor rosszul sül el. Ki nem állhatom mikor, ezerrel megy a takarítás 24-én
délelőtt, nem az, hogy koszban legyünk, de most miért kell minden utolsó
porszemet eltüntetni?. Akinek nincs türelme, már most felhúzza magát, szóval
így telt el a délelőtt. Kora délután a fát alakítjuk úgy át, hogy beleférjen a tartójába,
csak óvatosan…igen, éles az a balta. Itt az újabb idegesítő jelenet. Nagyjából
minden a helyén van, a vacsoránál azonban kisebb szóváltás következik…fene egye
meg az egészet már, azt mondjuk. Ott vagyunk a karácsonyfa körül, örülünk az
ajándékoknak, végre valami jól alakult. Kissé bolondokháza volt a napunk, végre
egyre szusszanunk.

Én úgy vagyok vele, nem várom a Karácsonyt, valahogy a
családi ünnep már rég kihalt, néha már csak nyűg vagyunk itthon egymásnak. Ha
az embernek van is egy kis csöpp hangulata, olyan hamar elpárolog… Igazából azt
szeretem, hogy van pásztorjáték a templomban. Egyedül leballagok, és megnézem a
kicsik betlehemes játékát, olyan kis aranyosak, izgulnak, hogy ne hibázzanak.
Az ember lelkét felvidítja a látvány, a műsor. Hosszú-hosszú évekig én is aktív
szereplő voltam a játékban, 5 éven át én játszottam Máriát is. Szerettem
csinálni, mert szombatonként várt egy közösség, készülni kellett az előadásra, így
szép számmal voltak próbák. 24-én délután pedig ott izgultunk, mindjárt
kezdődik… nagy lelkesedéssel tanultam a szerepem, és játszottam. Jó volt
hallani dicséretet is utána. Hiába, szalad az idő, már vén lennék a 10 évesek
közé, azért is hagytam abba. A pásztorjáték után szépen hazajövök, és készülődőm.
Este 7 óra körül szokott lenni a vacsora, és 9 tájban átmegyünk a mamihoz. Ott
aztán összesereglik a csapat, anyu rokonsága, legalább egy évben 1x most
találkozunk, 1 órán keresztül elviseljük egymást…Aztán mindenki megy hazafelé. Én
speciel msn-ezni szoktam utána, vagy ha van időm előtte is. Meglepő, de relatív
sokan vannak fent, nem vagyok egyedül tehát, más sem tud mit kezdeni magával.
Volt már rosszabb évem is, amikor gyilkolós játékot játszottam, annyira nem
volt kedvem…Ez az este is elmúlt, a varázslat elszállt. Megpróbáljuk a hátralévő
2 napot békésen eltölteni, aztán újra jön a rohanás, a szürke hétköznapok…

TE MIT GONDOLSZ?!

