Tesó

A sors egy bátyót szánt nekem. 3 éves is volt majdnem mikor
én megszülettem. Anyuék nagyon fiút vártak, és a tesómat azzal traktálták,
Nándi lesz a nevem. Én azonban lányként jöttem a világra, és így nem kaphattam
fiúnevet. A bátyám kicsi lévén nem értette még a különbségeket, és minden
rokonnak azt kürtölte szét: Megszületett a lány testvérem, és Nándinak nevezik.
Ez olyan bájosan jött tőle, hogy még mind a mai napig szívesen emlegetik fel
neki akkori tévedését. Amikor még egészen pici voltam a tesóm szeretett velem
foglalkozni, ölébe vette a húgát. Gyermekként egész jóban voltunk, de ahogy ő
iskolás lett, valahogy megváltozott a viszonyunk. Sokat veszekedtünk, birkóztunk,
piszkáltuk, szekáltuk egymást vérre menően. Középiskolás korunkban egy kanál
vízben képesek lettünk volna egymást megfujtani. Dúlt egyfajta féltékenység
talán, egyáltalán nem értettük meg egymást, nem volt közös nevező sosem. Jobb volt,
ha nem is beszélgettünk, mert abból csak vita lett mindig. Az évek múlásával felnőttebbé
váltunk. Rájöttünk, itt vagyunk egymásnak, legalább mi ne marjuk már egymást…Az
elmúlt években sok mindent köszönhetek neki, ha ő nem korrepetált volna
matekból rosszabb jegyeket szereztem volna. Sőt az érettségi sem úgy sikerült
volna, ha nem ül le velem szombat esténként hosszú órákat, és nem próbál meg a
matematika rejtelmeibe bevezetni. Bár a tesóm inkább ne legyen tanár, nem sok
türelme nincs az okításhoz, az tény.

Ő amúgy Pesten tanul, manapság már egyre ritkábban látom
személyesen. Megérjük azt is, hogy minden másnap jön majd haza: Húsvét illetve
Karácsony másnapján… Nem, egyáltalán nem bánom. Új közegben van ott fent, jól
érzi magát, jó a társasága, tanul, hát akkor maradjon is ott. Tegye azt, amit
szeretne, és ha ott akar örökre maradni, ám tegye. Én csak drukkolni tudok majd
neki. A kapcsolatot meg telefonon, skypon, e-mailben tudjuk tartani. Egyszóval köszönöm,
hogy van egy bátyám, és hogy ilyen jó fej mostanában velem. Szeretem őt…

TE MIT GONDOLSZ?!

