Novemberi hétvége (Gaja patak mentén)

Jó kis két napot hagyok most magam után. Megtörtént az, ami
már nagyon régen nem. A napok nagy részét a szabadban töltöttem, de nem csak
úgy kint, hanem erdő mentén és erdőben. Tegnap délelőtt bent voltam a városban,
megnéztem a sok giccset, amivel már most Karácsonyra és Mikulásra készülnek az
üzletek. Utána tanultam itthon, egy pogácsát összedobtam, majd jöttek értem a
fiúk, és mentünk Fehérvárcsurgói víztárózóhoz horgászni. Igen, hagytam magam
rávenni, hogy kimenjek velük. A horgászás mindenképpen türelmes dolog, szépen
nyugodtam kell várni, míg hal akad a horogra. Nem is olyan egyszerű, mint
amennyire elsőnek tűnik a laikusok számára. Egészen kint voltunk jó
sötétedésig. Kicsit már fáztam az ácsorgásban, de előre gondoltam és fel voltam
azért rétegesen öltözve. Vasárnap elhatároztuk, elmegyünk valahova kirándulni,
én mindenképpen erdőbe akartam menni. Változott a felfogásom, régen ugyanis
nagyon utáltam kint mászkálni a természetben, sőt évek óta nem is volt rá példa
az életemben.  Most változás van, pont
hogy menni szerettem volna. Gyönyörű őszi napra ébredhettünk, éppen ideális egy
kis természetjáráshoz is. Fél 11-re értem jött és mentünk is már. Útközben
beugrottunk a Tescoba valami harapnivalóért. Kiautóztunk Balinkára és sétáltunk
a Gaja patak mentén az erdőben. Jó kis csend volt, viszonylag a hőmérséklet is
megfelelő volt, szívhattuk tüdőnkbe a friss őszi levegőt. Jó mélyen
beballagtunk a patak mentén a belső tóig. A visszafelé a kocsihoz máshol
jöttünk, emelkedőn kaptattunk fel, hogy onnan gyönyörködhessünk a napsütötte
erdőben. Az emberek szépen jöttek-mentek, ki már délelőtt ki jött sétálni még
ebéd előtt, ki pedig délután ebéd után. Családosokat is láttunk viszonylag pici
csemetékkel. Egy idősebb párral is összefutottunk. Hazaúton kicsit kerülővel jöttünk
és megálltunk Gántnál is. Bekukkantottunk a bauxit tanösvényre is. Mivel
azonban már 5-kor korom sötét van, jönnünk kellett. Mindenképpen elmondható,
hogy jól éreztem magam, a természet nyugtatta a lelkemet, felfrissítette a
tüdőmet a városi levegő után. Szuperül éreztem magam, feltöltődtem: most már
jöhet a jövő hét újabb kihívásokkal…

 

TE MIT GONDOLSZ?!

