A szőke meg a barna világot látott

Már jó hetekkel ezelőtt elhatároztuk, hogy az őszi szünetben
felutazunk Pestre, és elbóklászunk egy napot. Választásunk október 28-ára
esett. A kis kirándulás majdnem meghiúsult, de aztán mégis összejött. Délelőtt
utaztunk fel vonattal, úgy jó másfél órás az út. Borzasztó hosszú ahhoz képest,
hogy kocsival ugyanez megvan 1 óra alatt is. Metrózással kezdtünk, át is
szálltunk a Deák téren. A Váci úton volt egy kis elintézni valónk, majd
visszafelé gyalog mentünk az út mentén. Nagyon szép kellemes napsütéses idő volt,
a kabátomban majdnem meg is gyulladtam.  A
Váci út két oldalán aztán láthattuk a business centereket. Viszonylag sok van belőlük
ilyen rövid útszakaszon, szerintem. Vagy talán én jártam már olyan régen Pesten…és
mennyi cég van ezekben, az sem semmi. De mindegyik épületre ki van rakva:
office to let. Azért tartom furcsának, hogy még újabbakat is építenek, ennyire
kelendőek az irodaházak? Fél órás gyaloglás után végre sikeresen eljutottunk a
Westendbe is. Elmondható: a plazákban mindig van élet, annyi ember nyüzsög bennük.
Éppen ebédidő volt mondjuk, az éttermek körül az összes asztal full tele. Sorba
kellett állni mindenhol az enniért. Én már reggel eldöntöttem: ma egészségtelen
napot tartok (gyorséttermeket látogatok csak). Már reggel a Mekiben ettem, most
pedig a Burger King-ben folytattam. Lehet, hogy nem valami egészségesek a
burgerok és menük, de annyira finomak, hmm még most is összefut a nyál a
számban. És hát, első ránézésre reménytelennek tűnt, hogy én jól fogok lakni a
kis szendvicstől, de mégis dugig lettem. Szerintem a Pestiek gyorsabban esznek
mint mi, én lassan fogyasztottam, de az a sok ember nem…A plazakban, amúgy azt bírom:
mindent megtalálsz egy épületben. A gyorséttermeken át, ruhaboltok (elittől az
olcsóig), órás, utazási iroda, parfüméria, élelmiszer üzletek, kávézók, állatkereskedés,
mobil cégek, elektronikai üzletek és így tovább. Elég egy helyre menned, hogy
mindent el tudj intézni, meg tudj venni. A lakhelyemen ugyanezeket, hosszas
mászkálás és sok különálló üzlet felkeresésével tudom csak megoldani. Most itt
jön le, hogy én vidéki vagyok Pesthez képest, és hiába voltam már többször a
nagy plázákban, még mindig le tudnak nyűgözni: annyira monumentálisak, modernek
és az a sok-sok ember egy helyen hirtelen. Kicsit ámulatba ejtett.
Végigsétáltunk az üzletek mellet, a több szinten is. A tetőteraszra is
felmentünk: tiszta kis park, nagyon szépen nézett ki. Ott gyülekezett pár
fiatal, egyesek pedig olvastak, és élvezték az októberi napsütést. Úgy jó délután
volt már, mikor elhagytuk a Westendet. Vetettem rá még egy utolsó pillantást,
ki tudja, lehet megint csak évek múlva járok erre…Kiballagtunk a Margit-híd
felé, majd végig a rakpart mentén a Parlament irányába. Elhaladtunk a
képviselői irodaház épülete előtt is. Pont akkor ment befelé Szijjártó Péter
politikus. A Parlamentnél szépen voltak a rendőrök. Turisták pedig, nem voltak
annyira feltűnő számban jelen. A parlamenti politikusok kocsiját is meg kell
említenem, egyszerű átlagpolgárnak az Audik hada is látványosságot nyújt…Gondolom,
ülés folyathatott, mert  a parkoló szépen
tele volt a képviselők kocsijával. Fényképezkedtünk a téren, Parlament előtt
is. Majd néztük a Dunát, és az éppen rajta haladó hajókat. Csodáltuk a budai
oldalt (Budai vár, Halászbástya, Mátyás templom), amit éppen hátulról sütött a
lemenő nap fénye. Szürkület volt már, mikor felszálltunk a 2-es metróra.


másfél óra múlva, pedig élményekkel gazdagon telve, leszálltunk a vonatról az
állomáson.

TE MIT GONDOLSZ?!

