Diákokkal mindent?…

A következő sorokban a diákmunkáról (csicska munkáról) lesz
szó.
Egy fehérvári szövetkezetnél munkára jelentkeztem, a
vizsgáim után, gondoltam próbálkozom valamivel. Elmentem és jelentkeztem is,
úgy tűnt 3 napra sikerült valamit kapnom, aztán egy nappal a kezdés előtt
lemondták…

Másnap reggel csörög a telefon, hogy sürgős munka lenne,
délután egy fehérvári nyomdában „csak” ilyen aranyos mesekönyveket kell
hajtogatni (Nestlé promóciós termék, a neve: „Első kék macis mesekönyvem”,
szerintem hamarosan majd az áruházak polcain találkoztok is vele majd)

Hát mondom persze, hiszen ezeken a napokon akartam amúgy is
dolgozni, így hát kapva-kapva az alkalmon, mindjárt két napra fel is írattam
magam…

A munka önmagában tényleg nem volt nehéz, csak neked kellet
csomagolni, számolni és rendezni is, raklapra helyezni.

Itt a fizetésen van a lényeg!!! 1 db meghajtogatása után 45
fillér járt! Ha jó órabért akarsz elérni (405 Ft-ról van most szó óránként),
akkor számoljunk csak utána! 1 perc alatt 15 db-ot kell meghajtogatnod, azaz 4
másodperc/ db! Tempóval dolgozz és egy óra alatt ilyen sebességgel érj el 900
db-ot! Akkor van 405 Ft/h!  Egy műszakra
( 8 órára) kivetve 7200 db-ot/ fő a Norma ( Norma az amit a főnök kigondol, de
nem gondol bele…)

De közben persze csomagolnod is kell és számolnod, parkolnod
össze, nem csak hajtogatni (ami után az pénz kapod) Hát kijelentem képtelenség
az a 7200 db-ot hozni, tudom, mert tapasztaltam. Jó ha kb 4000 db/műszakot tud
egy fő teljesíteni…

De ha a
megvalósítható teljesítményt nézzük, akkor meg
mi a fizetség??? NÉZZÜNK most utána! 4000 db-vel számolva (ugye 1 db
után 45 fillér azaz 0,45 Ft
jár) az Eredmény önmagáért beszél… 1800Ft  8 óra munkáért!!! Tehát ha tempósan
dolgozol, csomagolsz, hazavihetsz 225 Ft/h nettó fizetést! ( Hmm mennyi is egy
kg kenyér mostanában?)

IGEN, NYUGODTAM KIMONDHATJUK, EZ BIZONY CSICSKA (FÉLINGYEN)
MUNKA VOLT = DIÁKOK ÁTBA***SA!!

Konkluzió: Gondoljuk meg 2x is (persze, ha nem nagy a
szükség), hogy milyen sz*rt és mennyiért vállalunk el…

TE MIT GONDOLSZ?!

